Car_Road_Wheel_1080x333.jpg

Az elektromos járművek lelke: VARTA AGM xEV 

Az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos járművek évről évre egyre népszerűbbek. Mivel a legtöbbjük még mindig 12V akkumulátorra támaszkodik, ez új kihívásokat jelent az adott meghajtási típustól függően. Az elektromos járműveket (EV) az elektromos meghajtásuk mértéke szerint osztályozzák. A hagyományos belső égésű motorok (ICE) mellett három alapvető elektromos típus van: Hibrid elektromos jármű (HEV), plug-in hibrid elektromos jármű (PHEV) és akkumulátoros elektromos jármű (BEV). Nálunk, a VARTA-nál egy nevet használunk, amely mindet lefedi: xEV.

xEV: egy megoldás az összes EV típushoz 

VARTA_xEV_Campaign_Badge-embiggened.png

Ennek az egyszerű rövidítésnek az alapja az "EV" utótag, amely az "elektromos járművet" jelenti, és arra utal, hogy mindegyikben villanymotor található. Az „x” jelenti az előtagot bármelyik EV-altípushoz, pl. a BEV az akkumulátoros elektromos jármű, a HEV a hibrid elektromos jármű és a PHEV a Plug-In hibrid elektromos jármű rövidítése.

Image_BEV_Nummer.png

BEV - Akkumulátoros elektromos jármű

Belső égésű motor nélküli, tisztán elektromos meghajtású jármű, amely az elektromos energia tárolására nagyfeszültségű Li-ion akkumulátorral rendelkezik.
  1. 12V akkumulátor
  2. DC/DC konverter
  3. Nagyméretű, nagyfeszültségű Li-ion akkumulátor
  4. AC/DC konverter
  5. Nagyfeszültségű villanymotor
  6. Elektromos áramforrás (töltőállomás/fali doboz)
Image_HEV_Nummer_12V.png

HEV – Hibrid elektromos jármű

Olyan jármű, amely a főhajtásként használt belsőégésű motor mellett egy villanymotorral és egy kisebb méretű nagyfeszültségű akkumulátorral is rendelkezik, amely lehetővé teszi a teljes elektromos hajtást rövid távokon.
  1. 12V akkumulátor
  2. DC/ DC konverter
  3. Nagyfeszültségű akkumulátor
  4. AC/DC konverter
  5. Nagyfeszültségű villanymotor
  6. Benzin- vagy gázolajtartály
  7. Belső égésű motor
Image_PHEV_Nummer_12V.png

PHEV – Plug-In hibrid elektromos jármű

Továbbfejlesztett HEV (hibrid elektromos jármű). Lehetővé teszi, hogy a Li-ion akkumulátor töltőállomáson vagy fali dobozon keresztül is tölthető legyen. A nagyfeszültségű akkumulátor általában nagyobb, mint egy HEV-ben, ezért hosszabb távolságokat lehet teljes mértékben elektromos meghajtással megtenni.

  1. 12V akkumulátor
  2. DC/ DC konverter
  3. Nagyfeszültségű akkumulátor
  4. AC/DC konverter
  5. Nagyfeszültségű villanymotor
  6. Benzin- vagy gázolajtartály
  7. Belső égésű motor
  8. Elektromos áramforrás (töltőállomás/fali doboz)

A 12V akkumulátor fontossága az EV-ben

A 12V akkumulátorok továbbra is alapvető részét képezik minden autónak - még az elektromos járműveknek is. Szükség van rájuk az EV indításához, a vezetés közbeni kisfeszültségű energiaigény kielégítéséhez, valamint vészhelyzet vagy a nagyfeszültségű akkumulátor meghibásodása esetén egyaránt. Második áramforrásként szolgálnak a biztonság szempontjából kritikus rendszerek, például az ABS és az ESP zavartalan működésének biztosítása érdekében, még akkor is, ha a nagyfeszültségű akkumulátor meghibásodik. Szükség van rájuk a nagyfeszültségű hajtáslánc aktiválásához és minden olyan elektromos fogyasztó támogatásához, amely kikapcsolt gyújtás esetén is áramot igényel, mint például a központi zárrendszer, a lopásgátló rendszerek és vezeték nélküli szoftverfrissítések.

CL-14983_New_xEV_Image_HU_preview-1.png

Mi az Ön oldalán állunk - a világszínvonalú AGM akkumulátorokkal 

Az ADAC meghibásodási statisztikái szerint a lemerült 12V akkumulátorok az elektromos járművek meghibásodásának egyik fő okát jelentik. Különböző tényezők a hagyományos akkumulátorokat a képességeiket meghaladó mértékben terhelik. Az AGM technológia a legmegbízhatóbb választás az EV igényekhez, és már több millió különböző start-stop járműben és alkalmazásban bizonyította megbízhatóságát. Olyan energiaimpulzusok leadására képes, melyek elektromosságot biztosítanak vészhelyzetekben, valamint nagy ciklikus és mélykisülési képességű. A Li-ion és a hagyományos savas akkumulátorokkal összehasonlítva ezek az akkumulátorok további biztonságot nyújtanak, mivel ellenállók a túl- és alulfeszültséggel szemben, szivárgásmentesek, és minimális a belső rövidzárlat általi meghibásodások valószínűsége. Az elektromos járművek fejlettsége alapján a beszerelt 12V akkumulátor a modellévtől függően változhat. A hagyományos folyékony savas technológiájú akkumulátorral szerelt járművek bármikor helyettesíthetők AGM technológiával. Akkumulátor portfóliónk jelenleg az összes EV 90%-át lefedi, mivel folyamatosan bővítjük termékkínálatunkat.

Ön szakmabeli? Tudjon meg többet a VARTA Partner Portal.

VARTA® Akkumulátor-kereső


Ön szakmabeli? Használja speciális keresőnket a VARTA Partner Portal.

VARTA® Kereskedő-kereső

Egyéb márkakereskedők keresése