A VARTA® története (1887-1909)
A VARTA® akkumulátorok már világszerte fejlett technológiát, kiváló teljesítményt és kivételes szolgálatot nyújtanak több mint 100 éve.
1887: Adolf Müller leteszi a VARTA® sikereinek alapköveit
Az 1880-as években kézzel fogható az újítások szelleme. Számos új technológia, köztük a belsőégésű motor, a röntgen és a villanyfény alakítja át a mindennapokat. Adolf Müller is az újítók között van, aki a németországi Hagenben megalapítja a Büsche & Müller nevű céget és ezzel kikövezi a VARTA jövőjébe vezető utat.
1890: Beszáll az AEG és a Siemens
Amikor az AEG és a Siemens tervbe veszi az energiatároló cellák (az akkumulátorok egyik alapvető alkatrészének) gyártását, beruháznak a VARTA elődvállalatába, a Büsche & Müller nevű cégbe. Ennek eredményeként létrejön az Accumulatorenfabrik AG (vagy röviden AFA).
1893: VARTA akkumulátorok hajtják Németországban az első elektromos autókat
Thomas Edison elsőként megvásárolt és használt járműve, a Baker ‘Runabout’ az első Németországban bemutatott amerikai elektromos autó. A járművet Adolf Müller mutatja be és stílszerűen a VARTA elődterméke, azaz AFA-akkumulátorok látták el energiával.
1904: Megszületik a VARTA név
Az AFA almárkája, a VARTA azzal a céllal jön létre, hogy kis méretű, hordozható ólmos akkumulátorokat gyártson a motorok gyújtórendszeréhez és tegye ezzel meghaladottá a kurblizást. A VARTA név a Vertrieb, Aufladung, Reparatur Transportabler Akkumulatoren szavakból alkotott betűszó. Jelentésük: hordozható akkumulátorok forgalmazása, feltöltése és javítása.
1905: Biztonságosabbá válik az éjszakai autózás
Mivel a sofőrök egyre gyakrabban merészkednek ki az utakra sötétedés után, a VARTA megalkotja a világ legelső járművilágításra való akkumulátorát.