Az elektromos járművek lelke: VARTA AGM xEV
Az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos járművek évről évre egyre népszerűbbek. Mivel a legtöbbjük még mindig 12V akkumulátorra támaszkodik, ez új kihívásokat jelent az adott meghajtási típustól függően. Az elektromos járműveket (EV) az elektromos meghajtásuk mértéke szerint osztályozzák. A hagyományos belső égésű motorok (ICE) mellett három alapvető elektromos típus van: Hibrid elektromos jármű (HEV), plug-in hibrid elektromos jármű (PHEV) és akkumulátoros elektromos jármű (BEV). Nálunk, a VARTA-nál egy nevet használunk, amely mindet lefedi: xEV.
xEV: egy megoldás az összes EV típushoz
Ennek az egyszerű rövidítésnek az alapja az "EV" utótag, amely az "elektromos járművet" jelenti, és arra utal, hogy mindegyikben villanymotor található. Az „x” jelenti az előtagot bármelyik EV-altípushoz, pl. a BEV az akkumulátoros elektromos jármű, a HEV a hibrid elektromos jármű és a PHEV a Plug-In hibrid elektromos jármű rövidítése.
BEV - Akkumulátoros elektromos jármű
Belső égésű motor nélküli, tisztán elektromos meghajtású jármű, amely az elektromos energia tárolására nagyfeszültségű Li-ion akkumulátorral rendelkezik. |
|
HEV – Hibrid elektromos jármű
Olyan jármű, amely a főhajtásként használt belsőégésű motor mellett egy villanymotorral és egy kisebb méretű nagyfeszültségű akkumulátorral is rendelkezik, amely lehetővé teszi a teljes elektromos hajtást rövid távokon. |
|
PHEV – Plug-In hibrid elektromos jármű
Továbbfejlesztett HEV (hibrid elektromos jármű). Lehetővé teszi, hogy a Li-ion akkumulátor töltőállomáson vagy fali dobozon keresztül is tölthető legyen. A nagyfeszültségű akkumulátor általában nagyobb, mint egy HEV-ben, ezért hosszabb távolságokat lehet teljes mértékben elektromos meghajtással megtenni.
- 12V akkumulátor
- DC/ DC konverter
- Nagyfeszültségű akkumulátor
- AC/DC konverter
- Nagyfeszültségű villanymotor
- Benzin- vagy gázolajtartály
- Belső égésű motor
- Elektromos áramforrás (töltőállomás/fali doboz)
A 12V akkumulátor fontossága az EV-ben
A 12V akkumulátorok továbbra is alapvető részét képezik minden autónak - még az elektromos járműveknek is. Szükség van rájuk az EV indításához, a vezetés közbeni kisfeszültségű energiaigény kielégítéséhez, valamint vészhelyzet vagy a nagyfeszültségű akkumulátor meghibásodása esetén egyaránt. Második áramforrásként szolgálnak a biztonság szempontjából kritikus rendszerek, például az ABS és az ESP zavartalan működésének biztosítása érdekében, még akkor is, ha a nagyfeszültségű akkumulátor meghibásodik. Szükség van rájuk a nagyfeszültségű hajtáslánc aktiválásához és minden olyan elektromos fogyasztó támogatásához, amely kikapcsolt gyújtás esetén is áramot igényel, mint például a központi zárrendszer, a lopásgátló rendszerek és vezeték nélküli szoftverfrissítések.
Mi az Ön oldalán állunk - a világszínvonalú AGM akkumulátorokkal
Az ADAC meghibásodási statisztikái szerint a lemerült 12V akkumulátorok az elektromos járművek meghibásodásának egyik fő okát jelentik. Különböző tényezők a hagyományos akkumulátorokat a képességeiket meghaladó mértékben terhelik. Az AGM technológia a legmegbízhatóbb választás az EV igényekhez, és már több millió különböző start-stop járműben és alkalmazásban bizonyította megbízhatóságát. Olyan energiaimpulzusok leadására képes, melyek elektromosságot biztosítanak vészhelyzetekben, valamint nagy ciklikus és mélykisülési képességű. A Li-ion és a hagyományos savas akkumulátorokkal összehasonlítva ezek az akkumulátorok további biztonságot nyújtanak, mivel ellenállók a túl- és alulfeszültséggel szemben, szivárgásmentesek, és minimális a belső rövidzárlat általi meghibásodások valószínűsége. Az elektromos járművek fejlettsége alapján a beszerelt 12V akkumulátor a modellévtől függően változhat. A hagyományos folyékony savas technológiájú akkumulátorral szerelt járművek bármikor helyettesíthetők AGM technológiával. Akkumulátor portfóliónk jelenleg az összes EV 90%-át lefedi, mivel folyamatosan bővítjük termékkínálatunkat.
Ön szakmabeli? Tudjon meg többet a VARTA Partner Portal.